ГоловнаНовини › “Winter is coming”

“Winter is coming”

“Winter is coming”

Такі нині дивні нові часи, коло проблем накочує. Ще не зима. А вже Європа та Великобританія потерпають від нестачі газу та шалених спекулятивних цін на нього. Хто не мав заздалегідь контрактів чи, бува, запасів дбати про це зараз може й нема сенсу, але є потреба. Вже не літо. Починаються проблеми та ширяться чутки про зростання цін на електроенергію. “Winter is coming”.

Китай в ці часи стикається з новими проблемами через нестачу вугілля. А саме від вугілля залежить у Китаї виробництво тепла, електроенергії. Подейкують, його поточних запасів ледь вистачає на два-три тижні. В той же час у нас і, взагалі, на Заході напередодні зими традиційно зростає попит на товари. А це обіцяє китайським фабрикам збільшення замовлень. Для цього їм потрібно ще більше електроенергії, тож, треба ще більше вугілля, якого вже майже нема з такою щвидкістю використання.

Уявіть (нам це досить легко), десь 20 із 23 провінцій Китаю стикаються з частою та тривало нестачею електроенергії. Це вимушує заводи скорочувати робочий час в день, та зменшувати кількість робочих днів на тиждень. В магазинах та оселях вдаються до свічок, а мобільні мережі вимикаються на певний час.
В цей же час прийша новина про заборону в Китаї транзакцій з криптовалютою. Це може здатися неактуальним та незалежним фактом. На майнінг припадало лише 1,1% споживання електроенергії в Китаї. Але ж це в Китаї. Тут лише 1,1% це фактично, як генерація 86 Терават-годин електроенергії. Це дорівнює РІЧНОМУ споживанню електроеенергії Фінляндії чи Чилі! Оце економія. І лише на криптовалюті (до речі, це може трохи поліпшити чи скомпенсувати постачання відеокарт та SSD).
Китай взяв зобов’язання бути нейтральним до викидів вуглецю в атмосферу до 2060 року Можна згадувати тут історію про віслюка Ходжи Насреддина, можна – ні, але важко сперечатися проти факту скорочення споживання “криптовалютної” електрики, коли викиди через це значно скорочуються, а економія електрики зростає. Для видобутку цієї ж криптовалюти понад 40% споживаної електроенергії видобувалось з вугілля. А метод видобутку електрики з вугілля на таку її кількість супроводжувався викидами вуглецю в атмосферу на понад 63 тонни шкідливих викидів. Тут вже порівнювати з Фінляндією зовсім не слід, і методи видобутку інші, і заходи з неприпустимістю забруднення майже протилежні. Нещодавно, за часів глобальних обмежень у Китаї у 2019-напочатку 2020 небо над Пекіном хизувалось своїми такими рідкобаченими тут голубими кольорами. Проте, то було тимчасово. Виробництво поновилось, вугілля спалюється так, що викиди знов затьмарюють блакить. І вугілля ще й не вистачає.
До суцільного клубку взаємопов’язаних причин та наслідків додається мета Китаю провести зимові олімпійські ігри цього року. Тож, скорочення споживання електрики зворотнім шляхом призведе до скорочення споживання вугілля та, внаслідок цього до скорочення викидів та очищенню повітря та чистого неба над Пекіном. “Той, хто нам заважає, нам тут допоможе”. Тимчасово наслідки проблем дефіциту вугілля грають на досягнення олімпійської мети чистого неба.

З огляду на гамуз заплутаних причин та наслідків, цими днями впроваджено державну політику уряду Китаю щодо «подвійного контролю за споживанням енергії». Вона вже має певний негативний вплив на виробничі потужності китайських компаній та позитивний на очищення навколишнього середовища. Внаслідок, постачання замовлень у деяких галузях промисловості повинно відкластись чи затриматись. Крім того, цього вересня Міністерство екології та навколишнього середовища Китаю опублікувало проект “Осінньо-зимового плану дій на боротьбу із забрудненням повітря на 2021-2022 роки”. Цієї осені та взимку виробничі потужності в деяких галузях буде тривало обмежено. Нами, як дистрибутором та бізнес-партнером багатьох компаній вже отримано численні повідомлення про закриття деяких виробництв, зривах ланцюжків та затриманнях у графіках постачань. Це може врешті призвести і до зростання цін, і до можливого дефіциту продукції. Про такі загрози і до цього йшлось. Тепер тенденція на це набуває більшої ймовірності та швидкості.
Щоб зменшити вплив загроз та обмежень, є сенс робити закупівлі якомога швидше, якщо є план покупки. Проблеми з наявністю вільних контейнерів в Китаї, з перенавантаженням на режими роботи китайських морських портів та залізниці, з нестачею робітників на виробництві та інших сферах ще не вщухали й ціни на логістичні послуги ледь припинили зростання, ще не спустившись з їх верхніх рівнів, а нові виклики з вугільною енергетикою та крипто-вуглецевим ефектами дають нових поштовхів і без того великому колу проблем. Часи такі нині, що добрих новин у цьому напрямку слід добряче шукати й чекати. Вони мають бути, але не скоро. Можливо, влітку 2022?




Поділитися